webinar Arrangement

Webinar: Bøger og læselyst hos små børn: Hvorfor er det meget mere end ’nice to’?

Der er store forskelle i børns sproglige kompetencer allerede fra 1-års alderen. Forskellene varer ved og giver ulige forudsætninger gennem grundskolen. Børn der som 3-årige er sprogligt bagud klarer sig dårligere ved folkeskolens afgangsprøve. Derfor er der god grund til at sætte fokus på de helt små børns sproglige udvikling og kommunikation.

På webinaret den 2. juni satte vi fokus på de små børns adgang til bøger, uligheder i tilbud på tværs af landet og hvordan vi får prioriteret og arbejdet på tværs af faggruppe når det kommer til at give små børn adgang til sproglig udvikling gennem børnelitteratur. Emnet er også uddybet i vores rapport om Sprog og læselyst hos små børn.

Tak til Sofie Plenge, Rachel Röst, Anne Sophia Hermansen, Henriette Christiansen for indsigtsfulde indlæg i debatten og til Anna Mollerup for rapport og god support.

Download slides fra webinaret

Du kan se webinaret her: