Materialet henvender sig til ledere af sociale tilbud, plejecentre og andre steder, hvor der indimellem, jævnligt eller ofte, forekommer voldsomme situationer i samspillet mellem mennesker.
10 pejlemærker, der formidler aktuelt bedste viden til medarbejdere og ledelse i bostøtten, bl.a. med fokus på hvordan hele afsættet for bostøtten må baseres på et tæt recovery-orienteret samararbejde, understøtte borgerens hverdagsliv og sikre sammenhæng og fleksibilitet i borgerens forløb.
Rapporten præsenterer en modelbeskrivelse af, hvordan man kan engagere en bred vifte af frivillige i at være noget for og med unge med afsæt i egne interesser og viden.
SUS har i efteråret 2020 indsamlet erfaringer med at yde rådgivning og støtte til psykisk sårbare borgere under COVID-19. Erfaringerne er samlet i dette inspirationskatalog.
Rapporten præsenterer en metodebeskrivelse af centrale greb, logikker og tilgange i SydhavnsCompagniets arbejde med at skabe et mangfoldigt frivilligmiljø.
SUS har med støtte fra Egmont Fonden kortlagt danske initiativer med fokus på små børns sprog og læselyst
Slutevaluering af projekt Langtidsledige tager teten
Rapporten præsenterer en kvalitativ undersøgelse af brugen af, adgangen til og betydningen af bøger for anbragte unges trivsel og uddannelsesmuligheder.
Vidensnotatet beskriver otte centrale elementer i en model for et tilbud til unge med psykisk sårbarhed.
Resultater, erfaringer og anbefalinger, der kom ud af projektets forsøg med to sociale jobmesser i Randers og Syddjurs Kommune.
Mange anbragte unge i Danmark mister fodfæste, når de fylder 18 og skal flytte i egen bolig. Rapporten bygger på involvering af 18 tidligere anbragte unge samt fagfolk, praktikere og forskere.
Kortlægning af hvilke aktører og indsatser, der findes for udsatte børn og unge i Grønland.
Inspirationshæfte: Hvad der er brug for at gøre anderledes, hvis færre unge med en anbringelsesbaggrund skal havne i ustabile boligforhold og hjemløshed?