Skærmbillede 2021-12-15 kl. 11.36.55
I gang

Mærk Jobbet - ny samarbejdsmodel hjælper unge ledige ind på arbejdsmarkedet

Samarbejdet mellem håndboldklubber, erhvervsliv, jobcentre og et bureau vil få 600 unge i arbejde inden for de kommende tre år

“Mærk Jobbet” er navnet på en ny og hidtil uset samarbejdsmodel, der har til formål at hjælpe unge ledige ind på arbejdsmarkedet.

SUS indgår i projektet med det formål at bidrage med løbende sparring og viden, der understøtter udviklingen af modellen.

I samarbejdsmodellen indgår bureauet Flexfabrikken, Grundfos Foundation, en række lokale jobcentre og håndboldklubberne i Bambusa Kvindeligaen.

Samarbejdet går ud på, at jobcentrene visiterer unge ledige til et kursus i Flexfabrikken, hvor de unge gøres klar til at træde ind i et job. Samtidig arbejder håndboldklubberne på at finde jobåbninger blandt deres sponsorer, der passer til de unge kursister. Når den unge er klar, og jobåbningen tilvejebragt, matches virksomhed og ung.

Målgruppen for projektet er unge ledige under 30 år – som udgangspunkt uddannelses- og aktivitetsparate. Målet er, at der gennem samarbejdsmodellen vil blive skabt 600 jobs over en periode på 3 år. Både job og uddannelse betragtes dog som en succes i projektet.

SUS’ rolle i projektet består i løbende at indsamle viden gennem kvalitative interviews, forandringsfortællinger og fortællecamps med unge, tovholdere i kursusforløbene og øvrige relevante aktører i projektet.

Denne viden bringes ind i den løbende sparring og i halvårlige metodeudviklingsmøder med projektgruppen.

case

Mærk Jobbet – ny samarbejdsmodel hjælper unge ledige ind på arbejdsmarkedet

Samarbejdet mellem håndboldklubber, erhvervsliv, jobcentre og et b...

Ordbog

"Mærk Jobbet" er navnet på en ny og hidtil uset samarbejdsmodel, der har til formål at hjælpe unge ledige ind på arbejdsmarkedet.SUS indgår i projektet med det formål at bidrage med løbende sparring og viden, der understøtter udviklingen af modellen.I samarbejdsmodellen indgår bureauet Flexfabrikken, Grundfos Foundation, en række lokale jobcentre og håndboldklubberne i Bambusa Kvindeligaen.Samarbejdet går ud på, at jobcentrene visiterer unge ledige til et kursus i Flexfabrikken, hvor de unge gøres klar til at træde ind i et job. Samtidig arbejder håndboldklubberne på at finde jobåbninger blandt deres sponsorer, der passer til de unge kursister. Når den unge er klar, og jobåbningen tilvejebragt, matches virksomhed og ung.Målgruppen for projektet er unge ledige under 30 år – som udgangspunkt uddannelses- og aktivitetsparate. Målet er, at der gennem samarbejdsmodellen vil blive skabt 600 jobs over en periode på 3 år. Både job og uddannelse betragtes dog som en succes i projektet.SUS' rolle i projektet består i løbende at indsamle viden gennem kvalitative interviews, forandringsfortællinger og fortællecamps med unge, tovholdere i kursusforløbene og øvrige relevante aktører i projektet.Denne viden bringes ind i den løbende sparring og i halvårlige metodeudviklingsmøder med projektgruppen.

Få nyt fra SUS i indbakken

Vi sender SUS-nyt ca. 10 gange om året